wtorek, 31 lipca 2012

Śmietanka słonecznikowa, ok. 23 kcal w 1 łyżce


Przepis na te smietanke pochodzi z weganskiego bloga, na ktory trafilam jakis czas temu, w poszukiwaniu dan bezmiesnych. Blog mi sie spodobal i kilka przepisow juz wyprobowalam. Moze nie do konca sa one dietetyczne, ale na pewno sa bardzo zdrowe i stanowia mile urozmaicenie diety :)


Ta "smietanka" jest idealnym dodatkiem do zup, sosów czy dipów. Wzbogaca smak i moze zastapic prawdziwa smietane.  Można do niej dodawac rozne rzeczy, np. chrzan, musztardę, natke pietruszki, czy inne swieze ziola, czerwona apryke w proszku, kumin i co nam przyjdzie na mysl ;)
No i sama w sobie, bez zadnych dodatkow,  tez jest pyszna. Polecam!




Całość ma ok. 368 kcal
Jedna łyzka, to ok. 23 kcal (zakładajac, ze do zrobienia smietanki uzyjemy 10 lyzek wody)




Składniki:
5 łyzek nasion słonecznika
łyżka oleju
1-2 łyżki soku z cytryny
szczypta soli


Jak to zrobić?
Słonecznik zalać wrzątkiem i odstawić na ok. 15-20 minut, żeby napęczniał (można też zostawić go na noc). Po tym czasie odcedzić, przełożyć do naczynia, w którym będziemy go blendować, zalać ciepłą wodą (tyle, żeby przykryć nasiona), dodać  olej, cytrynę i sól. Wszystko blendować tak długo, aż powstanie gęsta masa. Wtedy dodać więcej wody i nadal blendować, aż do uzyskania gładkiej masy o gęstości kwaśnej śmietany.
Po zblendowaniu śmietanę można przetrzeć przez sitko (słonecznikowe pozostałości świetnie nadadzą się do kotletów warzywnych, ciastek lub naleśników).

Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. eM, mnie tez przepis bardzo sie spodobal i ciesze sie, ze go znalazlam, bo teraz moje gotowanie jest jeszcze ciekawsze :)))

    Michalina Granger ;) dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny blog ; D . Z takiego rodzajem bloga się jeszcze nie spotkałam ;p . Obserwuję i liczę na rew ;D .
    - admin stylówki ; > .

    OdpowiedzUsuń
  3. AJ DREAM, dziekuje :) Nic nadzwyczajnego w tym blogu nie ma, ale milo mi, ze uwazasz go za godnego uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Woooow extra blog i przepisy pewnie wykorzystam więcej niż połowe :P http://trzymam-forme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...