czwartek, 8 sierpnia 2013

Pyszna fasolka szparagowa, 145 kcal


Potrzebujesz tylko kilka składników i zaledwie 15 minut, i juz możesz jeść. A ponieważ upał doskwiera, pewnie i tak nic bardziej treściwego nie da się przełknąć :)


Składniki:

30 dag fasolki szparagowej (zielonej lub żółtej)
czerwona papryczka chilli - dowolna ilość
duży, obrany ząbek czosnku
posypka z różnych ziarenek (klik) lub łyżka prażonego słonecznika/dyni/sezamu
odrobina masła (ok. pół łyżeczki)
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Fasolke umyć, obrać i ugotować na parze (trwa to ok. 15 min). Papryczkę (ja dodałam tylko 2 plasterki, ponieważ była bardzo ostra) i czosnek posiekać. W czasie, kiedy fasolka się gotuje, na małej patelni podsmażyć czosnek i papryczkę, ciągle mieszając (bez tłuszczu - dlatego trzeba uwazać, żeby nie spalić). Po chwili dodać kilka łyżek wody i smażyć mieszając, aż prawie cały płyn odparuje. Dodać masło i wyłączyć gaz.
Jeśli nie masz gotowej mieszanki ziarenek na suchej patelni upraż łyżkę dowolnych ziaren, np. pestek słonecznika, albo łyżeczkę sezamu.
Na patelnię przełożyć ugotowaną fasolkę, lekko posolić i wymieszać z czosnkiem, papryką i masłem (powinno być ok. 2 łyżek "sosiku"). Gotowe - mozna wcinać :)

Smacznego :)

22 komentarze:

  1. Czekałam na kolejny wpis :) Dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to bardzo miłe :) Rzadko dodaje przepisy, bo wydaje mi sie , że nikt tutaj nie zagląda ;) Postaram się poprawić i chociaz raz w tygodniu cos dodać. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja tez czekam na przepisy...i zagladam

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne przepisy, bardzo mi się przydadzą :):) czekam z niecierpliwością na nowe propozycje :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na obiadek lub smaczną przekąskę, a zdjęcie rewelacyjne - aż chce się jeść!!! W ogóle fajny jest Twój blog - pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuje i ciesze sie, że ci sie tu podoba :) Zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kukurydzy coś zrób, właśnie mi przejrzewa powoli w ogródku :) i mi jej szkoda

      Usuń
    2. http://alicjawkrainiegarow.blogspot.com/2013/11/kremowa-zupa-z-kukurydzy-z-mlekiem.html
      przepis z mojego drugiego bloga :) żeby zmniejszyc kaloryczność, zastąp mleko kokosowe zwykłym mlekiem. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Bardzo fajny przepis i bardzo fajny blog! Sama wiecznie "odchudzam" potrawy, więc bardzo chętnie będę do Ciebie częściej zaglądać po inspiracje!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Chciałabym poswięcic mu wiecej czasu, ale jakos mi nie idzie ;)

      Usuń
  7. Jedzenie jest mega ważne. Dla zdrowia jak i samej sylwetki, jeśli chodzi o to drugie zapraszam tutaj

    OdpowiedzUsuń
  8. Nowe przepisy na zimne wieczory jesienne? Nie mogę się doczekać Gosiu Twoich pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę walczę z czasem, ale postaram sie cos nowego dodać. Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...