niedziela, 14 sierpnia 2016

Pyszny, czekoladowy deser w 5 minut



Uwierzylibyście, ze to cudo ma ok. 50 kcal? Sama bym nie uwierzyła, gdybym nie policzyła :)

Kolejny, genialny, przepis na małe co nieco na chandrę, dręczącą "zachciewajkę", na małego, popołudniowego (lub porannego) "cosia".
Zaspokoi zachciankę na słodkie, zwłaszcza jeśli próbujesz schudnąć na (kolejnej ;-)) diecie. Na pewno nie sprawi, że zakopiesz się w garach na długie godziny i nie zostawi cie z górą brudnych naczyń ;-)
Tę pychotkę przygotujesz to w kilka minut, ze składników, które na pewno masz w domu.

Jednak musisz liczyć się z tym, że nie każdemu posmakuje - chociaż "moi" bardzo to lubią, bardziej nawet niż pudding z chia, który od dłuższego czasu jest naszym deserowym hitem.

Cóż, nie spróbujesz, to się nie dowiesz, ale... namawiam :)


Jak zrobić pyszny, dietetyczny, czekoladowy deser?


Składniki:
1 porcja

1 duże białko jaja
1 łyżka kakao
1-2 łyżeczki ksylitolu (lub cukru pudru)
kilka kropel ekstrakt z wanilii lub szczypta cynamonu
szczypta soli

Białko ubić na sztywną pianę, a następnie delikatnie wymieszać z kakao i ksylitolem (lub cukrem).
Dodać wanilię lub cynamon i przełożyć wszystko do filiżanki.
Wstawić do kuchenki mikrofalowej i gotować na średniej mocy 45-50 sekund (pierwszą porcję należy potraktować testowo, ponieważ mikrofala mikrofali nierówna; może się też okazać, że - jak ja - wolicie lekko ścięty mus i wtedy musicie dopasować czas gotowania do własnych preferencji)
Zjadać od razu :)))

Smacznego :)

*przepis pochodzi z bloga Haylie Pomroy

9 komentarzy:

  1. szkoda ze nie mam mikrofalówki, ale będę testowała to w zwykłym piecyku :) dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i teraz nie wiem, udało się? Nie udało? ;)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. witam ponownie! :)
      deser ok - nastawiłam piekarnik na najwyższą temp. (u mnie 220 stopni), piekłam "na wyczucie" - w sumie jakieś 15 minut, grzałka górna z termoobiegiem. Trudno powiedzieć czy smakuje tak jak powinno w oryginale - wyszło nieco suche, co może być powodem czasu w piecu przy tak wys temperaturze - ale wykorzystam przepis u teściów którzy maja mikro. i porównam wyniki :)

      Usuń
    3. Z nim jest tak: jeśli zbyt długo bedziesz piekła/mikrofalowała, to będzie suchszy i twardszy. Ja lubię taki bardziej... mus. Dlatego ogrzewam go dość krótko. Musisz sobie zrobić kilka razy (ja tak robiłam) i zapisywać "parametry". Później wybrać ten, który ci najbardziej smakuje. Daj znać :)

      Usuń
  2. Mnie się udało :)robiłam w mikrofali Małgosiu deser pyszny i błyskawicznie się go robi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się udało :))) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Justyna, polecam ci jeszcze pastę fasolowo-pieczarkową z mojego drugiego bloga "Alicja w krainie garów". To nasz ostatni hit jak dodatek do pieczywa, ale też farsz do naleśników, tortilli, itp.

      Usuń
  3. Bardzo fajny deser i przy tym jaki dietetyczny ;) Na pewno wypróbuję, taka kaloryczność nie zaszkodzi mojej diecie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadł ci do gustu :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...