sobota, 21 lutego 2015

Zdrowe zakupy

Dzisiaj postanowiłam pokazać wam swoje zakupy. Są to produkty, które które kupiłam wczoraj, wracając od rodziców. Wszystko co widzicie (oprócz jajek) nabyłam w jednym miejscu - w delikatesach, których wlaściciel chyba lubi zdrową żywność, bo jest tam tego całe mnóstwo :)

Wyobrażacie sobie market w małym miasteczku, takiej większej wsi, gdzie połowa sklepu, to zdrowa żywność? Ja też sobie tego nie mogłam wyobrazić - ale tylko do momentu, kiedy weszłam tam pierwszy raz :) A teraz to chyba mój ulubiony sklep.
Robiłam tam zakupy mnóstwo razy, i za każdym razem udawało mi się wypatrzyć coś nowego, co mnie zaintrygowało (lubię nowości!), coś o czym wcześniej gdzieś czytałam, albo ktoś mi polecał.

Wczoraj też nie wyszłam bez łupów - dwie wielkie torby moich ulubionych produktów i kilka nowych, do przetestowania.

 Nie sugerujcie sie wytłaczankami do jajek. Kiedy wybieram się po zdrowe jajka, zabieram opakowania ze sobą (a wcześniej zbieram je od znajomych i rodziny :))

Wszystko, oprócz jajek, kupiłam w tym samym miejscu.
Natomiast jajka kupuję na wsi, od zaprzyjaźnionego rolnika, którego kurki, i warunki w jakich żyją, widziałam nie raz :)

Na zdjęciu nie ma mięsa, które również wczoraj kupiłam ("wiejskiego" kurczaka i piersi indyczej), oraz warzyw - prawdziwych, dobrych warzyw, umazanych ziemią. Nie ma ich z tej prozaicznej przyczyny, że zostały w większości przerobione na rosół. A pierś z indyka marynuje się od wczoraj - będzie pieczeń).

Co kupiłam? 
Przyprawy: czubrycę, mielona kozieradkę, czarnuszkę, oregano (to te żółte pudełeczka po lewej).
Suszone warzywa bez żadnych dodatków (wykorzystuję je do zrobienia własnej przyprawy typu "jarzynka")
Różne rodzaje mąki, amarantus, kaszę, płatki owsiane i quinoa
Trzy rodzaje makaronu.
Pół kilograma dobrego xylitolu (rzadko korzystam, ale lubie miec na czarna godzinę).


Z lewej (od dołu):
- skrobia kukurydziana
- mąka migdałowa
- mąka owsiana
- mąka kukurydziana
- mąka z amarantusa
- płatki amarantusa
- amarantus (ziarenka)
- maka z brązowego ryżu
- mąka kasztanowa
Kupiłam również mąkę gryczaną, którą juz zdążyłam przerobić na naleśniki :)

Z prawej (od dołu):
- śruta żytnia
- kasza gryczana niepalona (2 opakowania)
- makaron żytni, duże muszle
- makaron nitki, z brązowego ryżu
- makaron ryzowy, świderki

Nowość, to mąka z kasztanów jadalnych. Jestem bardzo ciekawa jej smaku.
Lepiej dla niej, żeby była dobra, bo kosztowała majątek ;)

Pozdrawiam wszystkich zaglądaczy :)

20 komentarzy:

  1. Wow :) zazdroszczę takiego miejsca :) raj dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Jak wczoraj to wszystko wysypałam na stół, to tez mi sie oczy śmiały :)
      Na jakiś czas mam spokój. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ile u Ciebie kosztuje mąka migdałowa?? U mnie jakieś chore ceny ceny... chyba odpuszczę, ale milo się ogląda takie zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie też nie najtaniej, 250 g kosztuje 21 zl. Zazwyczaj mielę sama, wychodzi taniej, tylko mąka nie jest wtedy biała. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. śruta żytnia? co to takiego?
    ps, przy kasie ile za to wszystko zapłaciłaś? OMG! pierwszy raz jestem u Ciebie na blogu i już wiem,że będę tu często wpadać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śruta, to grubo zmielone (całe) ziarno.
      Co do ceny, to niestety nie potrafie powiedzieć. Kupowałam tam bardzo dużo różnych rzeczy, również mięso i warzywa. No, ale mało nie było ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mąka kasztanowca jest obłędną, podobnie jak kasztany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Uwielbiam kasztany. A jeśli chodzi o mąkę, lubie ją mieszać z innymi mąkami - bardzo poprawia smak wypieków. Szkoda tylko, że jest taka droga:(

      Usuń
  5. Świetne miejsce, nie dziwię się, iż jest to Twój ulubiony market :)
    http://bspelniona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię zakupów, ale kiedy tam wchodzę, to mam ochotę wykupić pół sklepu :D

      Usuń
  6. Mam nadzieję, że podzielisz się z nami opinią na temat mąki kasztanów jadalnych;) Również jestem ciekawa jej smaku, ale chętnie poczekam aż Ty ją przetestujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta mąka ma specyficzny smak, dlatego ja lubie ją mieszac z innymi. Świetnie pasuje do ciast typu murzynek, piernik <3 Jakoś wyjątkowo do nich pasuje. Bardzo podnosi smak placków i naleśników. Jest świetna, ale niestety bardzo droga, co trochę hamuje moje zapędy ;)

      Usuń
  7. Szkoda, że tak mało osób zdrowo się odżywia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście co raz więcej :))) W moim otoczeniu bardzo dużo osób naprawdę myśli o tym, co je :)

      Usuń
  8. Zainspirował się do zdrowych posiłków dzięki tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdrowe zakupy jak zawsze w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, osób, które dbają o to, co jedzą, wcale nie jest tak mało :) Pozdrawiam serdecznie :))))

      Usuń
  10. Świetny wpis! Trzeba promować zdrowe żywienie. Chętnie przeczytam kolejne podobne. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. W jakiej miejscowości jest taki sklep? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...