niedziela, 29 kwietnia 2012

Placek owsiany


Czasami, nawet będac na diecie, ma się ochotę zjeść coś dobrego, słodkiego, coś co przypomina niedozwolony smakołyk, ale na szczęście dla nas, nie rujnuje diety.
Moze to być taki np. placek owsiany - bez tluszczu, ze zdrowych platkow, z bakaliami :)
Mozna zjesc kawalek, albo nawet dwa, bez wyrzutow sumienia.

Taki placek, to samo zdrowie, chociaz raczej nie polecam zjadania calego ;)
Cały ma ok. 540 kcal, a jedna porcja (1/4 placka) tylko 135 kcal.
Jest bardzo smaczny, chociaz za duzo to ja sie nie naprobowalam ;) Został natychmiast i w calosci
zjedzony przez moich chlopakow :) Nie wiem, czy tylko u mnie tak jest, że oni, majac do wyboru wszystko, co jest w domu, i tak zawsze zjedzą moje... I jeszcze komentuja, że sobie zawsze lepsze robię ;) 



Jak zrobić najlepszy, dietetyczny placek owsiany?

Składniki na 4 porcje, po 135 kcal:
80 g płatków owsianych bg
20 g pestek słonecznika
po łyżeczce rodzynek i żurawin
1 łyżka miodu
2 jajka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bg lub sody
1 łyżeczka cynamonu


Sposob przygotowania:
Płatki wymieszać ze słonecznikiem i miodem. Odstawić na czas przygotowania reszty składników.
Jajka ubić, dodać jogurt i proszek do pieczenia. Wszystkie składniki wymieszać.
Patelnie teflonową mocno rozgrzać. Wylać ciasto i usmażyć (bez tłuszczu) jeden, duży placek. Lekko przyrumienić z obu stron (odwrocić jak omlet, przy pomocy talerza).
Można tez smażyć małe placuszki. Dekorować owocami, domową konfiturą, miodem, itp.

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda, będę musiała wypróbować:) Wcześniej robiłam w prostszej wersji: musli wymieszane z jajkami i sruu na patelnie;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :-) Zaintrygował mnie ten przepis. Ciekawa jestem ile kalorii ma ten placek...

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie :) muszę wypróbować
    zapraszam do mnie http://my-appetite-for-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Małgosiu i dzięki za przepis jestem na diecie i zdrowej żywności od grudnia(w moim przypadku są już efekty 8kg mniej) te ciasto mama mi zrobiła na drugie śniadanie do szkoły pychotaaaa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Gratuluję ubytków! Cieszę się, ze mogłam się na coś przydać. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...